Cenzolovka: Čačak najviše novca dao medijima koji isključivo propagiraju SNS

MEDIJI1 820x300Grad Čačak dodelio je 20 miliona dinara medijima za projektno sufinansiranje, namenjenih za ovu godinu i to pred sam njen kraj. Najviše novca dodeljeno je medijima koji isključivo propagiraju vladajuću partiju – SNS. Tako su skoro šest miliona dinara ukupno dobile televizija Galaksija 32 i televizija Radoice Milosavljevića – Telemark. Dva miliona dinara dobili su mediji povezani sa Gvozdenom Nikolićem, a više od 700 hiljada izdvojeno je i za medije Marka Aćimovića i Zorana Majdaka, koji su takođe bliski vladajućoj stranci

Firma „Televizija Telemark” u čijem vlasništvu se nalazi istoimena televizija i portal regionalnevesti.net, ove godine od poreskih obveznika u Čačku dobila je 3,6 miliona dinara. Krajnji vlasnik te firme je medijski mogul iz Kruševca, Radoica Milosavljević.MEDIJI1 820x3001

On inače poseduje 11 lokalnih medija, koji već nekoliko godina dobijaju milione na konkursima za projektno sufinansiranje. Nekada je bio visoki funkcioner SPS-a, a mediji su pisali i o njegovoj povezanosti sa SNS-om.

Nedavno je Raskrikavanje otkrilo da je upravo Milosavljević jedan od vlasnika novoosnovane firme „Tačno”, koja je dobila pravo na korišćenje Tanjuga.

Televizija „Galaksija 32” među najnagrađenijima

Druga čačanska televizija Galaksija 32 već je tradicionalno među najnagrađenijima, a ovaj put je Čačak iskeširao 2,7 miliona.

Pored tog novca, još milion dinara dobile su produkcije koje će svoje projekte emitovati na Galaksiji 32. Među vlasnicima tih produkcija, nalaze se vlasnik, ali i zaposleni ove televizije.

Recimo, „Agencija za proizvodnju audio-vizuelnih proizvoda „AVN + production” Čačak je za projekat „Čačanske planinarske staze” dobila 300 hiljada dinara. Vlasnik ove produkcije je Nenad Nikolić, ujedno v.d. direktor i urednik Galaksije 32.

Ista suma za dokumentarac o jednoj od najstarijih osnovnih škola u Čačku, dodeljena je Agenciji „Zvuci galaksije”. Njen vlasnik je Miroljub Petrović, za kojeg je Cenzolovka pisala da je menadžer TV Galaksije 32.

  1. d. Direktor TV Galaksije 32, Nenad Nikolić je za pitanje Raskrikavanja – da li će TV Galaksija 32 dobiti deo novca nezavisnih produkcija, čiji program će emitovati, naglasio da Galaksija 32 „nikada nije uzimala novac od produkcija iz grada Čačka i Srbije, posebno nikada, kada je u pitanju projektno sufinansiranje”.

    „Uvek smo bili kanal koji je otvoren za sve kolege u Čačku i u okolini, bilo da su u pitanju sufinansirani projekti grada Čačka ili bilo kog drugog donatora”.

Nikolić je naveo da Galaksija ima 16 stalno zaposlenih i da sarađuju sa velikim brojem nezavisnih produkcija u Čačku i u Srbiji.

Komisija u Čačku prihvatila je i nekoliko projekata koji će se emitovati na televiziji BTV, a njihova zajednička vrednost je preko milion dinara.

Prema podacima iz Agencije za privredne registre, ova televizija (BTV) nalazi se u vlasništvu firme „Svet na dlanu”. Polovina vlasništva te firme nalazi se u vlasništvu upravo Nenada Nikolića, v.d. direktora TV Galaksije, dok je njen direktor, već pomenuti Miroljub Petrović.

Za Gvozdena Nikolića i sinove dva miliona

Prorežimski portal Glas Zapadne Srbije, čiji je vlasnik Gvozden Nikolić, ove godine zbog kršenja Kodeksa novinara, nije dobio sredstva iz čačanskog bužeta. Ipak, njegov drugi portal Agropress.rs dobio je 600 hiljada dinara, a Udruženje medija i medijskih radnika, čiji je takođe Nikolić predsednik, dobilo je 400 000 dinara.MEDIJI1 820x3002

Grad Čačak je ukupno milion dinara dodelio i regionalnoj novinskoj agenciji Rina i firmi „4N studio”, čiji su vlasnici Nikolićevi sinovi.

Televizija GM plus iz Gornjeg Milanovca je za projekat „Žensko preduzetništvo u moravičkom okrugu” dobila 400 hiljada dinara. Jedan od njenih vlasnika je Marko Aćimović, inače i vlasnik firme „Info 24 media”. Firma je osnovana prošle godine, a od Čačka je za ovu godinu dobila 150 hiljada dinara.

Podsetimo u vlasništvu iste firme nalazi se portal ozonpress.rs koji inače propagira Srpsku naprednu stranku i lokalnu vlast u Čačku. Ovaj portal osnovan je u februaru ove godine, a poznat je po istom vizuelnom identitetu koji ima drugi čačanski portal ozonpress.net. Njihova medijska politika se međutim razlikuje.

Aćimovićev partner je Zoran Majdak koji se inače predstavlja kao član Srpske napredne stranke i predsednik „Info 24 mreže”.

Majdakovoj firmi „In network solution”, Čačak je za projekat „Fabrika za prečišćavanje otpadnih voda za zdravu životnu sredinu”, dodelio 200 hiljada dinara.

Inače, u vlasništvu ove firme nalazi se radio Valjevo i sajt kolubarski.info. Ovaj portal je pre tri godine, „pozajmio” vizuelni identitet valjevskog portala kolubarski.rs. Razlika je međutim u sadržaju koji plasiraju jer Majdakov portal propagira SNS i gradonačelnika Valjeva.

Marković: Mnogi portali u Čačku postoje samo da bi dobili novac na konkursu

Glavni i odgovorni urednik portala ozonpress.net, Stojan Marković kaže za Raskrikavanje da konkurs za projektno sufinansiranje pokazuje „produžetak jedne prakse sufinansiranja, ne medijskih projekata koji su od javnog interesa, nego finansiranja medija koji su po svom programskom sadržaju podrobni lokalnoj vlasti”.

„Teme koje su izabrane, svode se na poljoprivredu i na promociju novokomponovane narodne muzike i nisam siguran da je to od najvećeg interesa za grad Čačak. Smatram apsurdnim da jedna produkcija koja nije čačanska, dobija novac za svoj projekat, da snima nešto što je vezano za Čačak, pored svih lokalnih medija koji u Čačku postoje”.

Marković naglašava da je porastao broj lokalnih portala, koji „ne služe ničemu” i čiji cilj je „učešće na konkursu, dok su njihovi vlasnici interesno povezani sa lokalnom vlašću”.

„Imamo situaciju da medij koji ima visoku gledanost, čitanost koji se meri u stotinama hiljada na mesečnom nivou, dobije manje novca, nego neki koji nema dosega ni do petsto ljudi”, zaključuje sagovornik.

Koji sve mediji su za ovu godinu dobili novac na projektnom sufinansiranju od Čačka možete pogledati ovde.

OzonPress Cenzolovka, Milica Ljubičić

Pin It
Komentari  
+2 # miki 01-01-2021 18:55
Ko Gvozdena Nikolica smatra nekim novinarom , protuva
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
Dodaj komentar


RADIO STANICE SRBIJA

IR radio SLUSAJ RADIO

MATIS

544x260 Jun

MATIS

IVANJICA INFO

  • Media Shop
  • Media Shop
  • Media Shop
  • image
  • image
  • image
  • image

VRATIMO ZAGRLJAJ

Vratimo zagrljaj web baner 302x172

Poslednji komentari

Free Joomla! templates by AgeThemes